@azyyatiliah

Cara Mudah Buat Garlic Bread


Mudah je cara nak buat garlic bread. Resepi ni Azie dapat dari adik ipar. Diorang pernah buat masa kat kampung. Lepas pada tu memang suka sangat buat garlic bread ni. Senang, mudah, cepat & ringkas..

Bahan-Bahan

Bawang putih - tumbuk hancur
Buttercup
Garam
Black pepper
Parsley

Cara penyediaan:

Tak reti nak bagi sukatan. Ikut suka-suka hati. Korang kena tengok sendiri berapa banyak roti yang nak dibakar. Kalau macam sebuku roti gardenia tu azie guna 3 ulas bawang putih. Sebab nak rasa garlic tu. Buttercup tu agak-agakla cukup nak sapu sebuku roti tu. Blackpepper ikut suka suka hati nak banyak mana. Garam pinch aja. Nanti masin pulak. Lepas tumbuk hancur bawang putih. Letak bahan-bahan lain dan gaul sebati. Lepas sapu pada roti tabur parsley. Masuk oven. Bakar. Siap!


SEBELUM


SELEPAS

Panas-panas tu celup pulak dalam mushroom soup. Ewah fefeling pizza hut terus. Boleh buat breakfast atau minum petang. Seisi keluarga memang suka! 


1 comment: