@azyyatiliah

Keajaiban, Keistimewaan dan Kebaikan Alfalfa Complex Shaklee

Assalamulaikum. Mahu cerita tentang ALFALFA.

AMARAN: Entry ini sangat panjang. Yang dapat baca sampai habis satu per satu saya SALUTE! Yang malas membaca baibai. Hehe..

Apakah itu ALFALFA?
Saya kenal Shaklee pun kerana mendengar perkataan Alfalfa. Sana sini merata rata orang menyebut alfalfa. Ape tu? Apesal dia femes sangat. Jom baca kat bawah ni;



1. The FATHER of all foods
2. Akar alfalfa mencari mineral penting jauh ke dalam tanah (30-40 kaki ke bawah) yang tidak sampai oleh tumbuhan lain
3. Oleh itu, berupaya menyerap pelbagai galian, vitamin2 dan 8 jenis asid amino (tidak boleh ditanding oleh tumbuhan darat yang lain). Hebat ok.
3. Medical benefits of herb – dikenali sejak berzaman lagi
4. Memiliki “ healing properties just an effective as drug but with ought the side effects”
5. Amat kaya dengan metionin (salah satu jenis asid amino perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia)
6. Sumber yang terkaya dengan klorofil bertindak sebagai pembersih tubuh yang asli, pelawan infleksi dan alat penyahbau yang asli.
7. Sumber terbaik dari daun (tanpa akar dan batang)


Keistimewaan ALFALFA COMPLEX SHAKLEE



1. Ditanam tanpa pertisid, racun kulat, bacteriosides,hormon sintetik dan bahan kimia
2. Tiada perasa, pengawaet dan pewarna tiruan
3. Pil mudah hancur/terlerai dalam badan
4. Disediakan dalam dua pek bersaiz 330biji dan 700biji
5. Sebagai pembersih darah dan hati dari bahan kimia
6. Tidak mudarat kepada bayi yang menyusu (panas/ciritbirit)
7. 10 biji Alfalfa menyamai 1 gelas susu


Rahsia ALFALFA

1. Kaya dengan klorofil.
2. Sekurang-kurangnya 4 kali ganda tinggi daripada sayuran-sayuran biasa.
3. Lebih kurang 1000g (1kg) daun-daun muda alfalfa hijau yang dipotong segar diperlukan untuk mengekstrak 2.5g klorofil bermutu tinggi.
4. Kandungan protein alfalfa ialah 18.9% berbanding dengan 16.5% dalam daging lembu, 13.1% dalam telur dan 3.3% dalam susu.
5. Kandungan kalsium alfalfa pula ialah 14 kali ganda lebih daripada germa gandum dan 144 kali lebih daripada hati.
6. Dikenali sebagai tumbuhan beralkali di dunia dan kealkaliannya membantu meneutralkan asid toksik dalam sistem badan kita.

Kebaikan ALFALFA 

1. Ibu yang menyusu anak – merangsang pengeluaran susu

2. Terkenal untuk merawat 3A :
• Arthritis
• Asthma
• Allergy

3. Berkhasiat untuk membantu masalah :
• Colon disorder (penyakit usus)
• Kencing manis
• Ulcer
• Melawaskan usus
• Fluid retention (sembab)
• Kurang selera
• Buah pinggang

4. Mengandungi 8 enzim yang boleh membantu masalah :
• Penghazaman
• Flatulence
• Abdominal discomfort dikalangan orang dewasa
• Pencernaan

5. Terkaya dengan klorofil yang dapat membantu masalah
• Gastric
• Eczema (penyakit kulit)
• Anemia
• Sembelit
• Kurang bau badan,nafas, dan foot odor

6. Promotes pituitary gland function

7. Alkalize’s the body and detorities the body especially the liver

8. Membantu dalam perhubungan suami isteri. Bertindak seperti KACIP FATIMAH dan mengelakkan kekeringan (ehem..betul ni. Sungguh! Tak tipu)

9. Membantu mengatasi masalah keputihan bagi wanita

Sumber: It's Our Life!!


Kajian berkaitan;

Nak mengkaji sendiri, bukan bidang saya pun. Oleh itu, mari kita petik aje lah kata-kata orang yang berkelayakan dan telah lakukan kajian.

“Pembersihan dan penulenan sistem badan secara semula jadi memang mengambil masa. Kita haruslah bersabar dan mengambil klorofil dengan konsisten. Ubat-ubat yang mujarab mungkin memberi kelegaan yang lebih cepat, tetapi jarang menyembuhkan. Di samping itu, ia juga membawa kesan-kesan sampingan yang tidak dikehendaki dan ubat merbahaya mungkin terkumpul dalam tubuh. Klorofil dapat menyingkirkan toksin daripada racun perosak dan saki baki ubat serta bahan-bahan buangan lain”. – The Healing Power of Chlorophyll, Dr. Bernard Jensen (Pakar Pemakanan).


“kajian menunjukkan struktur kimia tumbuhan hampir serupa dengan sel darah merah manusia melainkan unsur di tengah-tengah sel darah merah manusia terdiri daripada besi manakala klorofil pula ialah magnesium. Dengan itu, pengambilan klorofil akan membantu mereka yang mengalami kehilangan darah semasa melahirkan anak, kecederaan atau pendermaan darah”. – Dr. Richard Willstatter & Dr. Fisher.


“Klorofil adalah berguna untuk jangkitan dalaman dan masalah-masalah kulit”. – New England Journal of Medicine.


Testimoni Alfalfa

Dah baca panjang-panjang, mestilah ada testimoni. Ini antara testimoni yang ada;

Testimoni 1

Testimoni 2


Testimoni 3



*AMARAN
PESAKIT ANEMIA,SLE,THALASEMIA,DAN IBU HAMIL tidak disyorkan mengambil ALFALFA.


Untuk Free Consultation:

Shaklee Independent Distributor
ID: 927646
Azyy Liah
Whatsapp/SMS/Wechat : 012-6356345
Emel : myhealthyland@gmail.com
Official Instagram : @shakleeland
Page FB : https://www.facebook.com/pages/My-Healthyland/157943871073289

No comments:

Post a Comment