@azyyatiliah

Alfalfa Shaklee untuk Keputihan & Rahsia Keintiman Wanita

Assalamualaikum.

Psssttt..siapa yang ada masalah keputihan? Masalah keputihan perlu dirawat tau? Jangan dibiarkan berlarutan.

Adakah anda mengalami masalah berikut :

1. Kegatalan pada kemaluan?
2. Selalu keluar cecair yang berwarna putih dan kekuningan disertai dengan bau?
3. Ketidakselesaan apabila “bersama” suami?
4. Terpaksa memakai ‘panty-liner’ tiap-tiap hari?

Apa itu keputihan? - info dari aisyaimaan yang dicopy dari sebuah majalah

"Keputihan atau lendir yang keluar melalui vagina sering kali menjadi igauan ngeri buat kaum wanita. Selain memberikan rasa yang tidak selesa, ia mampu menimbulkan bau yang kurang menyenangkan. Tentunya perasaan rendah diri mula menghantui tatkala bersama dengan suami.

Keputihan adalah berbeza bagi setiap wanita. Terdapat segelintir wanita yang hanya mempunyai kuantiti keputihan yang sedikit, ada yang berketul-ketul, ada yang mengeluarkan cecair kekuning-kuningan serta berbau, malah terdapat juga yang mempunyai keputihan seperti cecair biasa dan tidak berbau.

Walau bagaimanapun, tahukah anda keputihan sebenarnya memainkan peranan yang penting dalam kehidupan harian kita. Cecair keputihan sebenarnya melindungi faraj daripada mengering atau sakit sebagaimana yang berlaku kepada wanita yang sudah lanjut usia atau menopaus. Dengan wujudnya keputihan ini, ia mampu mengawal lembapan semula jadi yang wujud di sekeliling dinding faraj.

Cecair keputihan ini juga penting bagi melicinkan proses hubungan kelamin. Ia membantu proses pergerakan sperma ke ovum wanita. Bagi wanita yang telah mengalami proses menopaus, dinding faraj akan mengeluarkan darah akibat daripada kekeringan di sekitar dinding faraj. Dalam peringkat remaja, keputihan akan menjadi tidak menentu berdasarkan hormon yang dikeluarkan oleh tubuh sepanjang hari selain daripada keseimbangan pemakanan yang diambil seharian.

Namun, anda perlu ingat sekiranya keputihan itu terlalu banyak dan mendatangkan bau yang tidak menyenangkan, anda dinasihatkan untuk mendapatkan rawatan doktor. Ini bagi mengelakkan anda dijangkiti kuman sifilis atau gonorea yang menyerang alat kelamin akibat daripada hubungan intim atau mungkin disebabkan jangkitan kuman punca kanser servik.

Cecair keputihan ini adalah disebabkan oleh rembesan hormon estrogen dan progesteron yang terdapat di dalam darah. Jika ia dirembeskan secara berlebihan, maka keputihan akan bertambah banyak. Ketika hamil, hormon tersebut akan dirembeskan secara berlebihan dan menyebabkan wanita hamil mempunyai keputihan lebih banyak. Selain itu, bagi mereka yang mengambil pil hormon seperti pil perancang keluarga juga akan mengeluarkan keputihan yang berlebihan. Emosi yang tidak terkawal juga akan mengganggu hormon tersebut dan menyebabkan berlakunya pengeluaran keputihan secara berlebihan.

Masalah keputihan serius yang tidak dikawal boleh menyebabkan kemandulan kepada penghidap. Ini kerana, kuman tersebut boleh menyerang ke kawasan tiup falopian. Selain itu, ia juga boleh menyebabkan kesakitan ketika haid dan pendarahan yang banyak selepas melakukan hubungan intim. Walau bagaimanapun, kuman yang menyerang faraj dan pangkal rahim lebih ringan. Namun, boleh menimbulkan kesakitan ketika bersetubuh dan pendarahan selepas bersetubuh. Tetapi ia tidak menyebabkan kemandulan.

Tahukah anda?
Keputihan yang normal adalah jernih, tidak berbau dan tidak menimbulkan rasa gatal pada permukaan faraj. Manakala keputihan yang abnormal berwarna putih pekat atau seperti nanah serta berbau busuk dan diiringi rasa gatal di kawasan sekitar faraj. Terdapat juga yang berwarna coklat kemerahan kerana bercampur darah. Jika masalah ini berlaku kepada anda, dapatkan rawatan doktor dengan segera.

Jenis jangkitan
Kuman: Bakteria jenis E-Coli sering menjangkiti faraj dan sistem peranakan. Selain itu, kuman jenis sifilis dan gonorea juga antara kuman yang menjangkiti alat kelamin. Ia biasanya berlaku akibat daripada hubungan intim yang tidak selamat. Jika anda mengalami gejala seperti pengeluaran lendir berwarna kehijauan, gatal dan berbau dapatkan nasihat doctor dengan segera.

Kulat: Jangkitan kulat seperti monilia atau candida sering kali menjangkiti wanita hamil dan mereka yang menghidap kencing manis."
Testimoni Keputihan


Bagaimana boleh kena keputihan? -info daripada Baby Centre

Anda lebih berkemungkinan mengalami keputihan jika :-

1. Anda hamil. Semasa hamil, faraj kita mengandungi gula yang tinggi yang dipanggil glikogen, dan ini menggalakkan pertumbuhan kulat.
2. Anda memakai pakaian yang ketat atau yang diperbuat daripada bahan sintetik, seperti seluar jeans atau seluar dalam daripada nilon. Pakaian seperti ini panas dan menghalang peredaran angin, lantas menggalakkan pertumbuhan keputihan.
3. Anda menggunakan mandian buih berwangian atau pelapik seluar dalam beraroma yang mungkin menyebabkan ketidakselesaan.
4. Anda mengambil antibiotik. Antibiotik boleh mengganggu keseimbangan di antara mikro-organisme baik dan jahat yang tinggal di dalam perut anda.
5. Anda mengalami kencing manis atau diabetes gestasi yang tidak dikawal dengan baik.

Tak kurang juga yang mengamalkan petua orang lama-lama, contohnya..

"Ambil seikat dauh sirih dan bersihkan terlebih dahulu. Tumbuk sirih tersebut separuh hancur atau jika anda ingin cara yang mudah, memadailah dengan meramasnya secara kasar. Kemudian campurkan sirih yang telah ditumbuk atau diramas tadi dengan air suam di dalam bekas sederhana besar.
Setiap kali anda mencuci bahagian sulit anda, gunakan air rendaman tadi pada bilasan terakhir. Amalkan sehingga anda tidak lagi merasa gatal di bahagian tersebut. Selain mampu menghilangkan keputihan, anda juga pasti merasa selesa."


Tips daripada Shaklee pula...

"Amalkan Alfalfa!!"


Testimoni Keputihan


Lagi testimoni keputihan
Pn Lyn ".....saya perasan pas mkn vitamin shaklee ni, keputihan saye dah kurang & makin takde....gembira sgt2...."
Pn Yati ".......dah start mkn alfafa nie tah bila tah lupa..takexpect pun kesan dia sbb target utama nak bykkan susu..smlm mkn alfafa slps sarapan 2 biji lps lunch 2 bijik...blk umah nak mandi eh keputihan nie xde ketul2 la..saya punye keputihan bukan jenis melelah kena panties tu tp jenis tgal kat dlm..terkejut gak xde ketul langsung..dah pakai ubat klinik dah beberapa kali dah2 hehehe..sbb apa jadi keputihan nie?aku pun tak tahu..semua wanita ada keputihan ke ye? ke aku je?huhuhuhuhuh sedih2...tu td sms kak cery betul ke alfafa nie blh kurang keputihan..dia kata ye" 
Pn Dilla "....Semenjak mama mengamalkan alfalfa, masalah keputihan mmg kurang. Ini kerana..terus terang mama cerita..baba sangat2 memuji selepas mama mengamalkannya. Hubungan kami juga menjadi lebih mesra. Bila baba dah puji, mama seronoklah..heheeee. Mama terasa diri mama begitu bersih, lagi satu nak solat pun senang..tidak perlu risau!"


Ehem-ehem selain itu tahu ke tidak yang Alfalfa ni mengandungi phytoestrogens juga menyebabkan ia berfungsi seperti Kacip Fatimah. Maka, membantu dalam 'hubungan' suami isteri (enhance libido). Jeng jeng jeng! :)) Haaa..ini yang makan sahaja merasai dan mengalaminya (*pipi blushing). Saya sudah. Anda bila lagi. Hahaha.

Testimoni pengguna;

Dilla Jalil "alfalfa mmg best..dilla pernah tanya hasben (lepas bersama selepas 100hari berpantang) ada rasa lain tak??hasben dgn serba salah ckp adalah lain sikit lepas bersalin ni..dh kurang grip!tp lepas ambil alfalfa..katanye ketat mengalahkan anak dara ko!!hehehe..i luv alfalfa!! ♥"

Sebarang maklumat lanjut atau tempahan, sila hubungi saya:

Shaklee Independent Distributor
ID: 927646
Azyy Liah
Whatsapp/SMS/Wechat : 012-6356345
Emel : myhealthyland@gmail.com
Official Instagram : @shakleeland


Kawasan COD: Giant Seksyen 13 Shah Alam, Saujana Utama, Puncak Alam, Desa Coalfield, Puncak Perdana, Bukit Jelutong, Empire Subang Shopping Gallery, The Curve

No comments:

Post a Comment